KILPAILUAVUSTUSHAKEMUS

Kilpailuavustus säännöt KePS:n kilpailuavustusten hakemisesta

KePS tukee seuran kilpailevia veneitä ja venekuntia vuosittain mahdollisuuksiensa mukaan.

Kilpailuavustuksia voivat hakea kaikki Kemin Purjehdusseuraa edustavat purjehtijat sekä kevyt- että köliveneluokissa. Kilpailuavustukset on toimitettava seuran hallitukselle, joka käsittelee hakemukset tapauskohtaisesti.

​

1.     Kilpailuavustushakemukset käsitellään ainoastaan liitteenä olevalla avustushakemuksella.

2.     Kilpailuavustukset jaetaan kilpailukohtaisesti jokaiselle kilpailijalle tai venekunnalle kilpailuavustushakemusten perusteella.

3.     Avustuksia saa kotimaassa järjestettäviin kilpailuihin. Avustukset ulkomaisiin kilpailuihin käsitellään erillistapauksina.

4.     Avustuksen myöntämisessä otetaan huomioon kilpailua koskevat kulut, joita ovat osallistumismaksu, matka- ja majoituskulut.

5.     Kilpailuavustusta voi anoa seuralta vain etukäteen. Kulut voi arvioida. Maksatusta varten toimitetaan alkuperäiset kuitit.

Sponsoroinnissa huomioitavaa: Yksittäinen urheilija voi hankkia itselleen sponsorin, mutta kaikkien sponsorirahojen on mentävä seuran kautta. Kaikki raha, mitä urheilija saa, on tuloutettava seuralle. Sponsorin laskuttaminen tapahtuu seuran tilille, seuran nimellä. Urheilija saa rahaa käyttöönsä VEROVAPAASTI niitä kuitteja vastaan, jotka liittyvät suoraan hänen omaan urheiluharrastukseensa (matkakulut, majoittumismaksut, ulkomaan leirit, ruokailut leiripaikalla hänelle itselleen, peräkärryt, veneen kuljetukset jne. HUOMIO: Esimerkiksi perheen muitten jäsenten purjeita ei saa k.o. sponsorirahalla ostaa). Jos urheilija ottaa sponsorirahan suoraan omalle tililleen, kyse on verotettavasta tulosta.

​